Sistemul rampă comună (în engleză Common rail) este un sistem de injecție directă, folosită la motoarele cu ardere internă, mai ales pentru motoarele cu aprindere prin comprimare.
Cel mai important aspect al unui motor cu sistemul rampă comună este faptul că, distribuția combustibilului la injectoare se face dintr-o conductă comună, aflată la presiune mare, către fiecare injector în parte. Ideea de bază a sistemului este ca realizarea presiunii de injecție să se producă independent de turația motorului, astfel încât chiar și la turații mici presiunea carburantului să fie maximă în rampă comună.

Presiunea de combustibil în rampă comună este controlată cu ajutorul unui senzor de presiune al rampei și a unui ventil de decompresiune. Acest ventil este conectat la rezervorul de combustibil, deoarece combustibilul comprimat poate ajunge temperaturi de până la 140 °C și ar distruge pompa de înaltă presiune.

 

Firmele Bosch și Denso au construit pompe de alimentare care pot realiza presiuni de până la 2000 bar. La Firma Bosch se cercetează un nou sistem Common rail, la care presiunea în rampă comună să ajungă până la 2500 bar.
Firme producătoare de sisteme cu rampă comună sunt: Bosch, Delphi, Denso, Magneti Marelli, Siemens și L’Orange (Sursa: Wikipedia).

 

 

În laboratorul nostru, injectoarele sunt verificate pe standuri specializate, conform datelor tehnice specificate în fișele de testare. În urma verificării injectoarelor, se întocmesc acte de constatare pentru fiecare indicator în parte și sunt evidențiate defectele.

Daca mașina ta prezintă una din urmatoarele simptome:

  •  zgomot când funcționează motorul,
  •  consum ridicat de combustibil,
  •  nu pornește motorul sau pornește greu,
  •  apariția unui fum când mașina accelerează,
  •  oprirea bruscă a motorului și trecerea pe regim de avarie, 

 – atunci adresează-te cât mai curând unui service auto pentru remedieri! 

Pentru mai multe detalii, nu ezitați să ne contactați la numărul de telefon: 0741654444