Turbină nouă sau recondiţionată?

Piața turbocompresoarelor din industria auto se confruntă, fără îndoială, cu un adevărat boom. În prezent, aproape toate mașinile care părăsesc linia de producție sunt echipate cu turbine, indiferent dacă avem de-a face cu un motor pe benzină sau diesel. Producătorii de automobile se concentrează pe performanțe foarte ridicate ale motorului, cu un consum de combustibil căt mai mic posibil. Și pentru că turbina este excelentă în acest rol, nu ar trebui să vă mirați că acest dispozitiv este folosit astăzi la o scară incredibilă. Cu toate acestea, deși o mașină echipată cu un turbocompresor, oferă adesea performanțe impresionante, pot apărea, însă, și probleme.Din cauza vitezei foarte mari de rotaţie, axul central care angrenează roţile turbionare este cel mai expus la defecţiuni din cauza că începe să aibă joc, iar rulmeţii cedează. Pe lăngă cea mai comună cauză a defectării acestui sistem, mai pot ceda şi valvele Wastegate, care reglează presiunea gazelor de evacuare, ruperea palelor roţilor turbionare, etc.

Ce opţiuni avem?

Mulți oameni își pun această întrebare atunci când se confruntă cu probabilitatea de a cheltui câteva mii de lei nu numai pe turbo-compresor în sine, ci și pe toate procedurile legate de înlocuirea acestuia. Și trebuie amintit că, atunci când înlocuim o turbină, trebuie să plătim și înlocuirea uleiului și filtrelor cu altele noi, să acoperim costurile de demontare și asamblare a turbo-ului în sine și să eliminăm cauza deteriorării acestuia. Din păcate, ultima problemă este, unoeri, atât de dificilă, încât apelarea la un simplu mecanic, în lipsa unui service autorizat şi specializat în reparare turbine în Iaşi, poate genera mai multe probleme maşinii dumneavostră, decât soluţii. Considerând rezolvată problema constatării cauzelor şi defecţiunilor turbosuflantei, ce opţiuni avem?

Achiziţionarea unei noi turbosuflante

Este cea o bună opţiune posibilă în cazul în care costul mare de achiziţie nu reprezintă o problemă.

Recondiţionarea turbosuflantei

Reprezintă a doua cea mai bună opţiune posibilă, sau chiar prima în cazul în care se doreşte obţinerea un raport preţ/calitate foarte bun. Avantajul recondiţionării este reprezentat în primul rând de transparenţa serviciului, calitatea pieselor şi garanţia oferită. De notat faptul că se utilizează piese noi, originale, iar serviciul de recondiţionare este însoţit de fiecare dată de un certificat de garanţie cu o perioadă de până la 12 luni (la fel ca pentru o turbină nouă). Despre costurile aferente acestui serviciu se poate spune cu certitudine că este aproape întotdeauna mai redus cu cel puţin 50% faţă de preţul de achiziţie al unei noi turbosuflante. O ofertă de preţ personalizată este posibilă însă doar în urma unei constatări tehnice de specialitate, efectuată într-un service auto autorizat şi specializat în acest sens.

A treia variantă, total nerecomandată, este achiziţionarea unei turbosuflante second-hand.

Prezintă avantajul costului redus, dar nu se cunosc calitatea sau defectele ascunse. Fie că este o turbină reparată, sau că provine dintr-un centru de dezmembrări auto, o astfel de opţiune este întotdeauna de evitat.

Cum să alegeți laboratorul de recondiţionare auto

Boom-ul producției de mașini cu sistem de turbocompresoare înseamnă că există din ce în ce mai multe companii pe piață care încearcă să repare ele însele turbocompresoarele., inundând site-urile de vanzari specilizate si nu numai. Există doar câteva companii pe piața romenească pe care le-am putea recomanda, deoarece știm că acestea funcționează în mod fiabil, lung și funcționează cu echipamentul adecvat, printre acestea numarandu’se si firma noastra. Turbolider este lider pe piața din România în domeniul recondiționării turbosuflantelor! Din păcate, marea majoritate a industriei recondiţionării turbocompresoarelor funcționează orbește. Instalează cele mai ieftine componente de provenienţă dubioasă, astfel încât clienții lor, tentați de serviciul ieftin, ulterior, revin uterior cu zeci de cu reclamații. Astfel de cazuri se întâmplă din ce în ce mai des, iar servicurile care folosesc doar criteiul de preţ, lăsănd la o parte calitatea, încercă să inducă în eroare şoferii în legătură cu eficienţa dovedită a recondiţionării turbosuflantelor. Firmele care regenerează turbocompresoarele „ieftin” nu au echipamentele necesare pentru a echilibra corect sistemele rotative și echipamentele pentru calibrarea fluxului de gaze de eșapament în sistemul cu geometrie variabilă și supapele de evacuare a gazelor de eșapament. Mai clar, putem să distingem un serviciu fiabil de regenerare a turbinei faţă de un serviciu ieftin, în priimul rând, prin verificare preţ recondiţionare turbină - dacă cineva propune o regenerare completă a turbocomprsorului la prețuri dubios de mici, atunci sută la sută nu se merită să vă lăsaţi maşina în acel service. Turbină nouă sau recondiţionată în Iasi - decizia este întotdeauna la latitudinea şoferului. Sperăm că articolul de mai sus a ajutat la risipirea tuturor îndoielilor și miturilor legate de regenerarea turbinelor. Turbolider.ro oferă servicii de recondiționare a turbinelor auto pentru orice model de autovehicul, totul în decurs de mai puțin de 24 de ore. In procesul recondiționării folosim doar piese 100% originale și ne asigurăm că, turbinele să fie recondiționate conform standardelor producătorilor.

 

Fă o programare chiar acum la telefon 0745 484 444 sau pe email  info@turbolider.ro